Wanneer je van werkgever bent veranderd verander je ook vaak van pensioenuitvoerder. Je nieuwe werkgever zal je dan aanmelden bij je nieuwe pensioenuitvoerder. Daar kan enige tijd duren. Zodra je de startbrief van je nieuwe pensioenuitvoerder hebt ontvangen ben je aangemeld bij je nieuwe pensioenuitvoerder. Je ziet alleen pensioenuitvoerders aan de rechterkant die aangesloten zijn op Mijnwaardeoverdracht.nl.
Hier kan je de lijst met aangesloten pensioenuitvoerders vinden:
Ik zie mijn nieuwe actieve pensioendeelname niet aan de rechterkant van het deelname overzicht
Wanneer je op mijn waardeoverdracht inlogt en je actieve pensioendeelname nog niet ziet aan de rechterkant van het pensioendeelname overzicht dan ben je nog niet vastgelegd in de administratie van je huidige pensioenuitvoerder.
Voorbeeld
Je hebt in het verleden pensioen opgebouwd bij ABP en nu ga je pensioen opbouwen bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Je bent echter nog niet aangemeld bij Pensioenfonds zorg en Welzijn dan ziet het overzicht er zo uit. Je pensioendeelname aan de rechterkant van Pensioenfonds Zorg en Welzijn ontbreekt.
Ik zie mijn nieuwe pensioenuitvoerder aan de linkerkant van het pensioendeelname overzicht
Het kan ook zo zijn dat in het verleden al bij je nieuwe pensioenuitvoerder pensioen hebt opgebouwd en er wel een pensioendeelname van je pensioenuitvoerder op het pensioendeelname overzicht wordt weergegeven aan de linkerkant. Dat betekend dat je nog niet opnieuw bent aangemeld als nieuwe deelnemer. Je kan pas een waardeoverdracht starten zodra je bent aangemeld bij je nieuwe pensioenuitvoerder door je werkgever.
Voorbeeld
Je hebt in het verleden pensioen opgebouwd bij ABP en daarna ergens anders. Je bent weer terug bij ABP maar je ziet ABP nog niet aan de rechterkant van het pensioendeelname overzicht,
Je bent echter nog niet aangemeld bij ABP dan ziet het overzicht er zo uit.
Na een maand nadat je begonnen bent bij je nieuwe werkgever nog steeds geen pensioendeelname zichtbaar aan de rechterkant?
Wanneer je een maand nadat je bent begonnen bij je nieuwe werkgever nog geen startbrief hebt ontvangen neem in dat geval even contact op met de helpdesk van je huidige pensioenuitvoerder om
de status na te vragen van je aanmelding door je werkgever.